تجارت ایران

تبادل نظر تجاری ، اقتصادی و معرفی شرکت های برتر و نرخ ارز

نویسنده : حسین حدادی ; ساعت ۳:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٤

همواره در کشورهای مختلف تجار ایرانی سعی  میکنند از طریق نمایشگاههای مختلف کالاهای خود را معرفی کنند .

حالا بر آن شدم تا در صورتی که قصد دارید در نمایشگاهی شرکت کنید و کالای خود را عرضه نمائید پارامترهای مختلف را درنظر داشته باشید تا اینکه هزینه ای اضافه به خود تحمیل ننمائید .

گاها مشاهده نمودم که افرادی کالاهای زیادی را در نمایشگاه های تاجیکستان آورده و این کالا با نرخی پائین تر از نرخ ایران فروخته اند یا گاها این کالا برگشت شده یا سالها در انبار ها منتظر مشتری می باشند.

لذا شما که قصد شرکت در نمایشگاه را دارید اول مشخص کنید آیا در این نمایشگاه چگونه کالاهایی عرضه میشود . مثلا در نمایشگاه مواد غذائی گاها قالی و مصالح ساختمانی نیز عرضه میشود که این اشتباه بزرگی است.

عموما در کشورهای آسیای میانه خصوصا تاجیکستان با تجربه ای چند ساله ای که در شرکت در نمایشگاههای مختلف دارم مردم از نمایشگاههائی که کالای را خرید میکنند بیشتر استقبال میکنند تا نمایشگاههائی که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

عموما اگر نمایشگاه  صرفا جنبه نمایشی داشته باشد فقط گروه خاصی شرکت میکنند و  اگر قصد فروش کالایتان در این نمایشگاه ها  را دارید موفق نخواهید بود.

از طرفی قبل از شرکت در نمایشگاه ها حتما اطلاعاتی در مورد کالائی که میخواهید عرضه کنید را کسب کنید.

آیا این کالا سلیقه مردم  این کشور هست یا نه و آیا  رقابتی نسبت به کالای ما در این کشور وجود دارد یا خیر

بگذارید مثالی بزنم دوستی از ایران گز آورده بود . بسیار سعی کرد در نمایشگاه این کالا را معرفی کند ولی در این مدت سه چهار روز نمایشگاه نتوانست این کار را انجام دهد  و کالای خود را خیلی ارزان اینجا گذاشت و رفت.

دوست دیگری زعفران آورد او نیز چون مردم  در مورد این کالا آشنائی نداشتند نتوانست محصول خود را بفروشد.

پس قبل از شرکت در نمایشگاه حتما بررسی کنید  و سنجیده عمل کنید .

شاید بعنوان یک بازدید کننده بهتر بتوانید ایده ای بدست بیاورید تا اینکه هزینه زیادی را برای کاری بی نتیجه متقبل شوید.

در مطالب بعدی نقدی بر نمایشگاهی که در تاجیکستان برگزار میشود را خواهم داشت که امیدوارم با من همراه باشید.

با تشکر

 








نویسنده : حسین حدادی ; ساعت ۳:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٤

هنگامی که اقتصادی جهانی رو به آشوب می گراید، اولین حرکت در ذهن فعالان بازار  این است که با بازاریابی که هزینه بالایی دارد، چه باید کرد و چه قدر هزینه به بازاریابی اختصاص دهیم. اما در پس ذهن تمام فعالان، این ذهنیت نقش بسته است که چه قدرت می توان از مخارج کم کرد؟








نویسنده : حسین حدادی ; ساعت ٢:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٤

نوشته: جیمز هاموند
ترجمه: مهدی سریرچی
بخش ششم
چقدر در صحبت  کردن با مشتریان و شنیدن حرف‌های آنها مهارت دارید؟ شاید باورتان نشود که  خدمات به مشتریان اصلی‌ترین عامل متمایز‌کننده بنگاه است.








نویسنده : حسین حدادی ; ساعت ٢:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٤

ظاهراً با دو دسته و گروه یا صفبندی در بین شرکتها مواجه هستیم از یکطرف فعالان بازاریابی حسی و از طرف دیگر کسانی که معتقد هستند این افراد بایستی زیرمجموعه و تحت قلمرو بازاریابی میدانی قرار بگیرند. البته ما در این مقاله نمی خواهیم که وارد این دعوا شده و از گروه خاصی طرفداری کنیم.

مباحث هر دو گروه کما بیش در مطبوعات و مجلات بازرگانی و مرتبط با کسب و کار به چاپ رسیده است اما مسئله اساساً به تعاریف بازمی گردد....








نویسنده : حسین حدادی ; ساعت ٢:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٤

نویسنده : دوین هاستینگز، سی.
کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام می‌دهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را بفروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند. جرالد کین درباره انجام دادن تجارت یک نفره به شوخی می‌گوید: